ProVitamin.hu - Vitaminok, kozmetikumok, bioélelmiszerek áruháza
Részletes keresés

Termékkategóriák

Segítse elő szervezete méregtelenítését!

CHIA Mag

A chia mag egy teljes értékű fehérjeforrás, amely kétszer-háromszor annyi proteint tartalmaz, mint más gabonák. Pompás rostforrás, nagyszerű vastagbél tisztító, hiszen ténylegesen kipucolja az emésztőrendszert, így több értékes tápanyagot tud felszívni a szervezet, míg a hulladék kikerül az emésztőrendszerből.

 

Chia mag

 

Nélkülözhetetlen a cukorbetegek számára, mivel segít stabilizálni a vércukorszintet. A chia maggal egyszerűbb a fogyás, mivel az élelmiszer ízének megváltoztatása nélkül juttat több tápanyagot a szervezetbe. A szénhidrátok felszívódását lassítja, ezért teltség érzetet ad. Gyorsítja a méregtelenítési folyamatokat, mivel a magok kitisztítják a régi hulladékot a belekből.

Ezen kívül tökéletes sportolók számára, mivel javítja a fizikai állóképességet, segít megőrizni a szervezet hidratáltságát. A Chia mag telis tele van kalciummal, ezen kívül tartalmaz még bórt, és ez azért fontos, mert a bór egy olyan nyomelem, amely segít a kalciumot beépíteni a csontokba. Hihetetlenül magas antioxidánst tartalmaz, háromszor annyit, mint például az áfonya. Különös segítséget ad a betegségekkel szembeni harcban. Ezen kívül, további jó tulajdonsága még, hogy nem ürül ki olyan hamar a szervezetből, mint például a C-vitamin. A chia magja háromszor több vasat tartalmaz, mint a spenót. Vasra pedig nagy szükség van ahhoz, hogy az oxigén a tüdőből a szervekbe és izmokba juthasson.

 

Chia mag

 

Cukorbetegség ellen chia maggal

A chia mag jelentősen képes csökkenteni a szív-és érrendszeri problémákat azoknál, kik 2. típusú cukorbetegségben szenvednek. Ezen eredmények között volt a szisztolés vérnyomás csökkenése, miközben a vércukorszint azonban javult.

 

Néhány évvel a quinoa feltűnését követően újabb elfeledett, majd évszázadok után újra megtalált szuper élelmiszer tartja lázban a világot. A chia mag nem csak azért tökéletes, mert gluténmentes, valamint nagy mennyiségben tartalmazza az Omega-3 és Omega-6 zsírsavakat, illetve különböző ásványi-anyagokat, hanem azért is, mert a fogyókúrázók számára is kiváló, ugyanis laktató, de a kalóriatartalma ehhez képest igen alacsony.

A chia mag fogyasztásának legegyszerűbb módja, ha nyersen fogyasztjuk. A magokat hozzáadhatjuk a reggeli gabonapehelyhez, müzlihez, de önmagában is fogyaszthatjuk, gyümölcslébe, tejbe vagy épp joghurtba, kefirbe keverve. Mivel nincs karakteres íze (a szétrágott magoknak enyhén diós aromájuk van), így szinte bármihez hozzáadhatjuk. A magokkal megszórhatjuk a salátánkat, a szendvicseinkre is tehetünk belőle. Chia magból könnyedén készíthetünk pudingot, hiszen jól megszívja magát, és kellemes, kocsonyás állagú lesz.